Vegan větrníky rychle a jednoduše

17.01.2019

Dostala jsem obrovskou chuť na větrník. Ale nenašla jsem recept. A tak jsem si vypomohla receptem na donuty z gurmánského webu www.acotedajis.cz, větníky usmažila a pak naplnila a polila. Ještě to bude chtít k absolutní dokonalosti dopilovat, ale i tak se po nich jen zaprášilo. A ačkoli jsem na větník měla chuť já, většina jich zmizela v útobách neveganské části naší rodiny. Naštěstí přírava je úplně jednoduchá, žádné haute cousine. 

Na větrníky jsem použila: 50g vegan margarínu,120ml kokosového mléka, 250g hladké mouky,1 ½ lžičky prášku do pečiva,½ lžičky soli, 50g cukru 

Ingredience jsem smíchala rukou v míse do tuhého těsta, vytvořila hada, rozkrájela na kousky a vytvořila koule. Zkoušela jsem z části i vyválet těsto, pak hrnkem vykrájela kolečka, skleničkou na panáka vevnitř menší kolečko, ale donuty se nenafoukly tolik aby se pak daly rozkrájet. Jako kobliha dobrý, ale věneček z toho nešel. 

Usmažené koule jsem rozkrojila, až když vychladly a plnila krémem. 

Na krém jsem použila: 1/2 pudinkového prášku /vanilka nebo karamel/, 250ml kokosového mléka, trochu cukru, asi 100g vegan margarínu rozšlehaného s práškovým cukrem. Když se puding vaří, přidá se tam ten máslový krém a nechá se to schladnout. 

No a poleva - vegan karamel - už ho mám v lednici na stálo. 1 plechovka kokosového mléka, 100g cukru / obyč, třtinový nebo kokosový/, špetka soli, 1 lžička vanilkového extraktu, 1/2 lžičky agarového prášku - přidat na konec a minutku ještě nechat vařit. 


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky